Często zdarza się tak, że klienci po wizycie nie wracają do salonu. Powstają wtedy pytania i wątpliwości, czy aby na pewno usługa była wykonana dokładnie tak, jak tego chciał klient? Tworząc sobie podobne pytania i dopuszczając, aby się one samoistnie pojawiały, można dojść do przeróżnych wniosków. Należy samodzielnie dokonać analizy pracy salonu i jakości wykonywanej usługi. Okaże się wtedy, że jakość nie jest tu czynnikiem decydującym o tym, dlaczego klienci nie wracają ponownie do salonu. W takim razie należy szukać przyczyny i sprawić aby klienci nie topnieli jak śnieg. Artykuł ten postara się znaleźć możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy i spróbować je rozwiązać.
Dlaczego klienci nie wracają?
Jeżeli poziomowi wykonywanych usług nie można niczego zarzucić, zazwyczaj należy zwrócić uwagę na sposób działania salonu i tam doszukiwać się przyczyn. Niektóre salony już dają odpowiedzi na podobne pytania, a można poczytać o tym na http://www.humosfera.pl/jak-zarzadzac-systemem-pracy-w-salonie-kosmetycznym/. Dość nagminnie zdarza się, że za ten stan rzeczy odpowiedzialne jest zarządzaniem samym salonem. Z pewnością wyda się to dziwne, ale w dużej mierze to, czy nawet zadowolony z usługi klient wróci znów do tego samego salonu, zależy od jego polityki wewnętrznej. Na tę politykę ma wpływ:
- kultura osobista pracowników,
- szybkość pracy pracowników,
- troska o dobro klienta, polecanie mu właściwych rozwiązań,
- komunikacja pomiędzy pracownikami,
- brak problemów salonu mogących wpłynąć na obsługę klienta
- prosta i szybka możliwość rezerwacji wizyty w dogodnym terminie,
- przejrzysta oferta salonu.
Tutaj należy się doszukiwać odpowiedzi na pytanie, dlaczego klient ni chce powrócić do salonu kolejny raz. Czy jest jakiś sposób, aby zaradzić ucieczce klientów? Istnieje taka alternatywa, a jest nią właściwe zarządzanie salonem i ustalaniem dogodnych dla klienta terminarzy, które będą elastyczne i zawsze w razie wyniknięcia nieprzewidzianych sytuacji, dadzą możliwość elastycznego wprowadzenia zmian przez samego klienta.
Oprogramowanie do ustalania pracy z klientem
Dochodząc do wniosków, że problem tkwi w zarządzaniu salonem i niemożności dopasowania się do oczekiwań klienta, wymyślono oprogramowanie do ustalania wizyt i nie tylko. Jeżeli zależy Ci na Twoim salonie, skorzystaj z terminarza dla salonu kosmetycznego, który w bardzo przystępny sposób umożliwi klientowi ustalenie terminu wizyty i jej wszelkich szczegółów, a także udostępni wiele informacji o salonie, jego pracownikach i wszystkich aspektach, które potwierdzą zaufanie u klienta. W taki sposób żaden z nich już nie pozostanie bez opieki i możliwości dobrania odpowiedniego mu terminu, w jakim może liczyć na fachową obsługę. Właśnie w terminach jest ukryte źródło problemu, a dynamicznie dostosowując się do klienta, można sprawić, że nie odejdzie on do innego salonu, gdyż właśnie ten spełni jego wszelkie oczekiwania.