Globalizacja jest procesem dotyczącym nas wszystkich i całego świata, niezależnie od tego, czy kraj jest rozwinięty, czy biedny i czy ludziom żyje się tam dobrze, czy jednak nie są zadowoleni ze swojej sytuacji materialnej. Dzisiaj używamy telefonów komórkowych, telewizorów, komputerów lub samochodów z innych krajów, więc mamy dobry rozwój technologiczny, ale musimy pamiętać, że my jako klienci jesteśmy najważniejsi, ponieważ pokazujemy, czego potrzebujemy. Wielkie korporacje chcą dopasować się do naszych potrzeb i wobec tego muszą z dnia na dzień planować nowe pomysły. Nowa technologia, kolejne rozwiązania, nowsze przeglądarki internetowe i ich wprowadzenie, kwestie jak zaktualizować Windows 7 lub 8, jak powiększyć zapas GB w telefonie nurtują wielu z nas, a to tylko początek obsługiwania danego sprzętu elektronicznego. W ostatnich latach Stany Zjednoczone mają nowych rywali – Chiny. Kraje takie jak Chiny, Indie, Indonezja czy Brazylia świetnie się rozwijają i robią zakupy, nie zwracając uwagi na swoją sytuację. W ciągu najbliższych 30 lat kraje afrykańskie mogą chcieć tego samego, ponieważ duża liczba ludzi i walka z nierównościami, zarówno pod względem społecznym, jak i finansowym oznacza, że proces polepszania produktów przyprawia o spore bóle głowy. Globalizacja przyczynia się do tego, że możemy przenieść swoje wzorce do innych krajów, możemy rozmawiać z ludźmi z innych kultur i możemy poznać nową kulturę, na przykład nową muzykę, nowe filmy. Są jednak i wady, ponieważ kultury narodowe zniknęły w tym procesie i nie będą one unikalne. To spowoduje, że niektóre wręcz zanikną i być może będą mieć problem z wykształceniem swoich podstaw moralnych. Inną kwestią bardzo istotną w kontekście rozwoju technologicznego, a jednocześnie mogącą stanowić zagrożenie są reklamy. Są to dziś bardzo popularne narzędzia na wzbudzenie zainteresowania ludzi danym produktem. Jest ich wiele, w telewizji, w Internecie, ale także na drogach, na billboardach. Drażnią wiele osób, ale mogą być również konieczne, jeśli staramy się o rozwój ofert produktowych. W telewizji jest wiele denerwujących reklam – na przykładach w kanałach takich jak Polsat, gdzie przerywają film na czas około 20 minut. Wiele z nich może być niebezpiecznych. Najbardziej irytujące są dla wielu te dotyczące środków leczniczych, które nie są skuteczne w rzeczywistości, czy też wraz z kredytami bankowymi, ponieważ wiele osób nie ma wiedzy z zakresu ekonomii i może z łatwością nadrobić zaległości. Niechętnie oglądane są też reklamy w kinie, które trwają czasem nawet do pół godziny i wywołują jedynie zniecierpliwienie w kontekście oczekiwanego filmu. Z drugiej strony możemy dowiedzieć się na temat spodziewanej premiery ciekawej produkcji wkrótce. Reklamy mogą mieć też inne zalety. Reklama może pokazywać problemy z bieżącego życia na całym świecie i ogłaszać nowe oferty. Marketing jest bardzo ważny dla dużych firm, jeśli możemy konkurować z innymi i poprawić nasze życie i korzystać z nowych technologii. Wiele firm często próbuje reklamami uzmysłowić ludzkie potrzeby.