Ciężko byłoby znaleźć osobę, która nie kojarzyłaby logo krokodyla umieszczonego na polówkach. Koszulki Lacoste zyskują coraz większą popularność, jednak mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że na początku budziły ogromne kontrowersje. Wszystko za sprawą francuskiego tenisisty, od którego nazwiska pochodzi nazwa firmy. Sam zaprojektował i zaprezentował na korcie pierwszą tego typu bawełnianą koszulkę, która była ewenementem na skalę czasów. Szybko okazało się, że jest funkcjonalna i w dodatku wyróżnia się estetycznie na tle odzieży sportowej lat 30. poprzedniego wieku. Można więc powiedzieć, że pierwsza koszulka Lacoste była niespodziewanym sukcesem i z czasem stała się ponadczasowym hitem.
Stare czasami znaczy lepsze
Jak się okazuje, męskie koszulki Lacoste od dekad pozostają niezmienione, ponieważ ich fason jest dokładnie taki sam jak fason pierwszej zaprezentowanej polówki. Z czasem zmienił się za to wachlarz kolorów i dzisiaj możemy wybierać w ponad 20 odcieniach. W modzie damskiej nastąpiły drobne modyfikacje, jednak koszulki cały czas trzymają swój wysoki poziom. Poza eleganckim krojem, kolejną charakterystyczną cechą jest haft krokodyla, który pojawia się na produktach tej firmy. Pomimo swojej delikatności jest to tak naprawdę pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy i odróżnia koszulkę Lacoste od T-shirtów innych firm.
Historia logo jest równie ciekawa i nieprzypadkowa oraz jest też powiązana ze sportem. Rene Lacoste miał swój tenisowy przydomek, którym był właśnie „Aligator”. Wzięło się to stąd, że jego ówczesny trener zauważył, że spodobała się mu walizka ze skóry krokodyla. Obiecał więc zawodnikowi, że jeżeli wygra mecz, to dostanie ją w prezencie. Tak też się stało, a jego pseudonim stał się szybko powszechnie używany. Sportowiec chciał, by znak firmowy nawiązywał bezpośrednio do jego osoby i dobrze pasował do założeń nowo powstałej firmy.
Cena, a jakość
Koszulki Lacoste są projektowane przez markę, dodatkowo klient dostaje gwarancję wysokiej jakości włókien stosowanych w produkcji. Warto tutaj wspomnieć o tym, że firma sama podkreśla to, że specjalizuje się w szwach, a bawełna wykorzystywana w produkcji polówek jest wysokiej jakości oraz pochodzi z upraw, które szanują i przestrzegają praw swoich pracowników. Marka deklaruje, że stara się połączyć elegancki styl francuski ze stylem sportowym. Należy też podkreślić to, że koncern stawia na równouprawnienie i zapewnia jednakowy dostęp do pracy i rozwoju kobietom, jak i mężczyznom. Fabryki produkcyjne znajdują się w kilku miejscach na całym świecie, a firma zapewnia, że stawia na wysoką jakość, dobro pracownika i ochronę środowiska.