sekretarka

Myślisz o pracy jako sekretarka? Cóż z pewnością jest to dobre rozwiązanie dla osób, które czują się dobre organizacyjnie. Taka osoba musi mieć głowę na karku. Do jej obowiązków nie należy wbrew pozorom jedynie parzenie kawy i robienie za wizytówkę firmy. Sekretarka zajmuje się wieloma sprawami firmy, w której pracuje. Chcecie przekonać się jak wygląda jej praca? Z pewnością słyszeliście już o pracy na takim stanowisku. Dzisiaj rozwiniemy sobie nieco ten wątek. Ciekawi? Bez zbędnego gadania – zaczynamy!

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/jak-zostac-sekretarka/ 

Sekretarka – co należy do jej obowiązków?

Zadania sekretarki uzależnione są od tego, w jakiej firmie będzie ona zatrudniona. Niemniej jednak możemy przedstawić przykładowe uniwersalne zajęcia, które należą do osoby pracującej na takim stanowisku. Są to przede wszystkim:

  • rejestracja i organizacja wizyt gości oraz ich przyjmowanie, 
  • odbieranie telefonów, 
  • przyjmowanie i wysyłanie korespondencji firmowej oraz przesyłek kurierskich, 
  • rejestracja korespondencji, 
  • rezerwacja sal konferencyjnych, 
  • prowadzenie kalendarza spotkań, 
  • monitorowanie stanu zaopatrzenia biura i zamawianie artykułów spożywczych oraz biurowych, 
  • współorganizacja imprez i wyjazdów firmowych, 
  • przygotowywanie pism, analiz, raportów i korespondencji dla przełożonych, 
  • obsługa oraz archiwizacja dokumentacji, 
  • rejestracja umów, 
  • dbanie o prawidłowy przepływ informacji w firmie,
  • udział w spotkaniach i przygotowywanie sprawozdań z ich przebiegu.

Jakie są wymagania na takie stanowisko pracy?

W celu lepszego zapoznania się z wymaganiami, które czekają nas w pracy jako sekretarka, pozwoliliśmy posłużyć się informacjami z popularnego polskiego serwisu oferującego pracę. Według niego zostały poniżej przedstawione wymagania, które musi spełniać sekretarka, żeby móc podjąć pracę w takim zawodzie. Jakie to wymagania? 

Wymagania na stanowisku sekretarka/pracownik biurowy:

  • wykształcenie wyższe,
  • znajomość języka niemieckiego w mowie i piśmie (warunek konieczny),
  • doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku mile widziane,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • zaangażowanie i motywacja.”

Od kandydatów/kandydatek oczekuje się:

  • Zdolności organizacyjnych (dokładność, systematyczność),
  • Komunikatywności i umiejętność współdziałania,
  • Wysokiej kultury osobistej, prezencji,
  • Samodzielności w działaniu,
  • Kreatywności i poczucia odpowiedzialności,
  • Dobrej znajomości języka angielskiego,
  • Dobrej znajomość pakietu MS Office,
  • Prawa jazdy.

Zobacz też: http://babiniec-cafe.pl/balsamista-ile-zarabia/ 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here