Myślisz o pracy jako sekretarka? Cóż z pewnością jest to dobre rozwiązanie dla osób, które czują się dobre organizacyjnie. Taka osoba musi mieć głowę na karku. Do jej obowiązków nie należy wbrew pozorom jedynie parzenie kawy i robienie za wizytówkę firmy. Sekretarka zajmuje się wieloma sprawami firmy, w której pracuje. Chcecie przekonać się jak wygląda jej praca? Z pewnością słyszeliście już o pracy na takim stanowisku. Dzisiaj rozwiniemy sobie nieco ten wątek. Ciekawi? Bez zbędnego gadania – zaczynamy!
Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/jak-zostac-sekretarka/
Sekretarka – co należy do jej obowiązków?
Zadania sekretarki uzależnione są od tego, w jakiej firmie będzie ona zatrudniona. Niemniej jednak możemy przedstawić przykładowe uniwersalne zajęcia, które należą do osoby pracującej na takim stanowisku. Są to przede wszystkim:
- rejestracja i organizacja wizyt gości oraz ich przyjmowanie,
- odbieranie telefonów,
- przyjmowanie i wysyłanie korespondencji firmowej oraz przesyłek kurierskich,
- rejestracja korespondencji,
- rezerwacja sal konferencyjnych,
- prowadzenie kalendarza spotkań,
- monitorowanie stanu zaopatrzenia biura i zamawianie artykułów spożywczych oraz biurowych,
- współorganizacja imprez i wyjazdów firmowych,
- przygotowywanie pism, analiz, raportów i korespondencji dla przełożonych,
- obsługa oraz archiwizacja dokumentacji,
- rejestracja umów,
- dbanie o prawidłowy przepływ informacji w firmie,
- udział w spotkaniach i przygotowywanie sprawozdań z ich przebiegu.
Jakie są wymagania na takie stanowisko pracy?
W celu lepszego zapoznania się z wymaganiami, które czekają nas w pracy jako sekretarka, pozwoliliśmy posłużyć się informacjami z popularnego polskiego serwisu oferującego pracę. Według niego zostały poniżej przedstawione wymagania, które musi spełniać sekretarka, żeby móc podjąć pracę w takim zawodzie. Jakie to wymagania?
Wymagania na stanowisku sekretarka/pracownik biurowy:
- wykształcenie wyższe,
- znajomość języka niemieckiego w mowie i piśmie (warunek konieczny),
- doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku mile widziane,
- umiejętność pracy w zespole,
- zaangażowanie i motywacja.”
Od kandydatów/kandydatek oczekuje się:
- Zdolności organizacyjnych (dokładność, systematyczność),
- Komunikatywności i umiejętność współdziałania,
- Wysokiej kultury osobistej, prezencji,
- Samodzielności w działaniu,
- Kreatywności i poczucia odpowiedzialności,
- Dobrej znajomości języka angielskiego,
- Dobrej znajomość pakietu MS Office,
- Prawa jazdy.
Zobacz też: http://babiniec-cafe.pl/balsamista-ile-zarabia/