Odchudzanie miejscowe

Dawno już nastały czasy, kiedy ludzie zaczęli bardzo mocno ulegać modzie usilnie propagowanej w internecie. Modzie na zdrową sylwetkę. Każdy chce wyglądać jak ich idole z popularnych vlogów i innych programów, ale jednak nie wszyscy wiedzą jak to osiągnąć. Paręnaście lat temu, w czasach kolorowych czasopism, nie było dokładnych instrukcji jak się odżywiać czy jak ćwiczyć, więc ludzie eksperymentowali i niektórym wyniki badań utrwaliły się do dziś, a zdecydowana część przekazuję tę “wiedzę” z pokolenia na pokolenie. Otóż początkujący odkładają na bok żywienie, a zajmują się od razu treningiem, robiąc tysiące brzuszków i przysiadów. Ma to według nich na celu zrzucenie kilku kilogramów tylko z brzucha i pośladków. Oczywiście gdyby to było takie proste wszyscy mieliby idealne ciała.
Aby dowiedzieć się jak schudnac z brzucha należy zacząć od fundamentów wiedzy. W okolicach brzucha odkłada się najbardziej oporny tłuszcz. Mamy zerowe szanse, że spalimy go brzuszkami – co najwyżej rozbudujemy masę mięśniową. Nie jest możliwe zredukowanie tkanki tłuszczowej miejscowo – chyba, że poprzez operację. Wymagana jest tutaj dieta zbilansowana z deficytem kalorycznym. Należałoby wyliczyć dziennie zapotrzebowanie kaloryczne i od końcowej sumy odjąć np. czterysta kilokaloriii, aby zacząć proces redukowania tłuszczu – organizm będzie czerpał energię właśnie z wysokokalorycznej tkanki tłuszczowej spod skóry. Dieta musi być dobrana odpowiednio do danej osoby i tak też muszą być dobrane tłuszcze, białka i węglowodany. Na różnych ludzi działają różne bodźce. Mając to wszystko można się zastanowić nad metodą żywienia i mamy tutaj do wyboru klasyczne regularne żywienie co trzy lub cztery godziny, słuchanie swojego organizmu i jedzenie wtedy, gdy czujemy się głodni albo jedna z lepszych metod – okresowy post, tj. robienie mini głodówki do godz. 15:00 a następnie spożywanie całej puli kalorycznej w oknie żywieniowym trwającym około sześć godzin.
Na sam koniec dopiero możemy dołożyć ruch i trening w postaci biegania lub bardziej skutecznego treningu siłowego. U wielu osób wystarczające jest robienie przynajmniej 10000 kroków dziennie. Korzystając z tego uda nam się zredukować tkankę z całego ciała równomiernie, bo nie mamy fizycznej możliwości pozbyć się tłuszczu tylko z brzucha.
Warto nadmienić, że nie ma sensu wzorować się na wszystkim co widzimy w internecie, gdyż często prezentowani są tam zawodowcy lub trenerzy personalni trenujący przez kilkanaście lat. My natomiast możemy delikatnie pozbyć się kilogramów w celu poprawienia naszego samopoczucia i zdrowia. Do tego celu najczęściej nie ma potrzeby kupowania drogich diet, gdyż cała dostępna i potrzebna wiedza znajduje się w internecie. Wiedza dotycząca głównie zmiany stylu życia na taki, w którym przeważają zdrowe przekąski i pełnowartościowe posiłki. I tylko takie utrzymają nasz brzuch wyrzeźbiony o każdej porze roku. Osoby ze sporą nadwagą powinny także przygotować się na długotrwały proces redukcji, który trwa niejednokrotnie latami, ale zostaje też z nami do końca życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *